Hivatáskeresés, karrierváltás? Gondolatok, tippek ennek segítésére.

HivatásVáltó

HivatásVáltó

Pályaváltók: a karrierváltásnak hála a hobbim lehet a munkám

Interjú Stella Nelly (Dr. Pazsa Kornélia) stílusnagykövettel

2024. május 16. - Bénó Helga Karriertanácsadó

Milyen érzés, amikor az ember azt a munkát végezheti, ami egyben a hobbija is? Hogyan alakít ki egy karrierváltás egy önazonos életet?

A Pályaváltók blog interjú sorozatban olyan nőkkel beszélgetek, akik sikeres karrierváltást vittek véghez. Célom az, hogy a történetük erőt adjon annak, aki éppen pályamódosításon gondolkodik. Interjúalanyaim által olyan felismerésekre és tanulságokra jöhetsz rá, ami motivációt adhat számodra is, hogy bátran elindulj a saját utadon.

Nelly mesél nekünk arról, hogyan változtatta meg az életét a pályaváltása. Mi segített neki abban, hogy sikeres vállalkozóvá váljon az alkalmazotti létből kilépve.

 

Mit dolgoztál a karrierváltásod előtt?

Eredetileg közgazdász végzettségem van, amivel külkereskedelemben és bankban dolgoztam. Munka mellett felvételiztem jogi képzésre, amit levelezőn elvégeztem. Ezután a Fogyasztóvédelemnél jogász lettem. Gyermekeimmel több évet töltöttem otthon, és ekkor kezdtem azt érezni, hogy valami mást szeretnék csinálni.

Mi volt ez a más, és hogyan alakult az utad?

Van Budapesten egy barátnőm, aki abban az időben egy olasz női ruhaüzletben dolgozott. Nagyon tetszett az a butik, mondtam is neki, mennyire kár, hogy Szolnokon nincs egy ilyen bolt. Már ott a barátnőmnél kiderült, hogy van érzékem a divathoz, és felvetette, hogy miért nem nyitunk egy lakásbutikot? 5 évvel ezelőtt járunk, és akkor Pesten ez egy jól menő üzleti forma volt, Szolnokon szinte senki sem tudta mi ez. Az eredeti koncepciónk az volt, hogy az Olaszországból behozott ruhák két hétig nála vannak Pesten, majd utána két hétig nálam Szolnokon. A barátnőm azonban pont az első bejövő kollekciónál elment nyaralni, így először hozzám kerültek a ruhák, és az utolsó darabig elkapkodták. Így kimentünk még egyszer beszerző körútra, de rájöttünk, hogy a ruhák utaztatása Pest és Szolnok között körülményes, ennek köszönhetően a barátnőm úgy döntött, hogy kiszáll a projektből. Én addigra már tudtam, hogy ezt akarom csinálni. Kezdetben a ruhák népszerűsítése Facebook egy zárt csoportban zajlott, majd a vállalkozásommal egyre több social platformon jelen lettem, és kialakítottam a webshopomat is.

Mivé nőtte ki magát a vállalkozásod mostanra a kezdeti Facebook csoportos indulásból?

4 hetente járok ki Olaszországba, és a nagykereskedésekből saját kezűleg válogatom össze a kollekciót. Jelenleg lehet nálam személyesen vásárolni a lakásbutikban, és a webshopon keresztül is. Ha valaki bejön hozzám és tanácstalan, hogy mi állna jól neki, akkor tudok benne segíteni, hogy alkat-, színtípus-, és stílus függően mi lehet számára megfelelő. Tőlem csak úgy mehet el bárki, hogy az adott ruhában jól érzi magát, és csinos is benne.

Autodidakta módon sajátítottad el ezt a tudást, vagy tanultad?

3 éve végeztem el egy szín- és stílustanácsadói képzést, ekkor kezdtem el tejesen tudatosan hozni a különböző színösszeállítású ruhákat kintről. 

Voltak-e benned kételyek, félelmek a vállalkozásod elindítása előtt?

Valahogy annyira éreztem, hogy megtaláltam az utam a divat területén, hogy ez a motiváció, lendület vitt engem előre. A volt kollégáim és a környezetem meg volt lepődve, hogy miért hagyom ott a közigazgatást. Én pedig büszkén meséltem mindenkinek, hogy olasz női ruhákból álló lakásbutikot fogok nyitni, egy pillanatig sem kételkedtem abban, hogy sikerre viszem. Az induláskor kezdődött a Covid időszaka, nos ott volt egy kis megingás bennem. Eszembe jutott, hogy biztos jól döntöttem-e az alkalmazotti lét feladásával. De ma már tudom, hogy ennek pontosan így kellett lennie, hiszen ekkor tanultam bele a videózásba és az élőzésbe, így szintet tudtam lépni a social media területén, sokkal tudatosabban kezdem a tartalmakat gyártani, ami által egyre több embernek tudok segíteni.

Voltak-e buckák az utad elején, amit meg kellett ugranod?

Annyira tudtam, hogy a helyemen vagyok, hogy jöhetett bármilyen bucka, tudtam, hogy a megoldást kell keresnem, és a következő lépésre kell csak fókuszálnom. Mindig lesznek nehézségek az utadon, de ha megvan benned a motiváció és a hit, akkor nem fogod feladni.

Említetted, hogy a barátnőddel kezdted az üzletet, de volt-e még bárki, aki támogatott a karrierváltás folyamán, vagy egyedül csináltad a nagy részét?

A férjem hatalmas támaszom ezen az úton. Azt gondolom, hogy ha nem támogat a férjed/párod/családod úgy nagyon nehéz változtatni. Fontos, hogy legyen egy olyan közeged, akiknek beszélhetsz az érzéseidről, terveidről, félelmeidről. Indulástól 3 évig mindent egyedül csináltam és találtam ki, majd volt egy komplett márka imázs átformálásom. Készült egy egyedi weboldalam, logóm, arculatom és bepozícionáltuk a vállalkozásomat. Itt már igénybe vettem szakértő segítségét. 

Volt-e bármilyen kihívásod vagy nehézséged az énmárkaépítés, marketing tevékenység, vállalkozás népszerűsítés vonatkozásában?

A legnagyobb kihívás az volt, hogy hogyan tudom átadni azt az embereknek, hogy nekem nincs egy fix nyilvántartásos üzlethelyiségem, hanem időpontfoglalás mellett  működő lakásbutikom van. Itt a bizalomépítés nagyon fontos alappillér. Valamint nekem lényeges volt az is, hogy a webshopos vásárlókkal is ki tudjak alakítani egy személyesebb kapcsolatot, így nagyon sok üzenetet kell kezelnem, mert bátran írhatnak nekem a social felületeimen, és kérhetnek tanácsot a rendelés előtt.

Miben változott az életed a karrierváltásod óta?

Elmondhatom, hogy a munkám a hobbim, és azt gondolom, hogy csodás dolog, ha valakinek ez megadatik az életében. Nagyon sokat foglalkoztam az önismeretemmel, ami által kirajzolódott az utam, hogy én egy kreatív szakmában érezhetem jól magam. Az önismereti munka hatalmas támogatás volt abban, hogy a helyemre kerüljek karrier vonatkozásában. Természetesen a vállalkozói lét nehézségei közé tartozik, hogy nincs havi fixen érkező jövedelem, de minden nap úgy kelek fel, hogy nagyon szeretem a munkámat, és ez boldoggá tesz.

Mit tett a személyiségedhez a karrierváltásod?

Önazonosnak érzem a munkámat, és ezáltal az életemet. Elmondható, hogy a vállalkozásépítés növelte az önbizalmam és az önértékelésem.

Milyen terveid vannak a közeljövőben a vállalkozásod kapcsán?

Szeretném fejleszteni a VIP Facebook zárt csoportomat, ami egy előfizetéses tagsági elven működő közösség, ahol támogatást adok öltözködés, stílus és önbizalom növelés vonatkozásában. Valamint többször tartottam már cégeknek csapatépítés keretein belül szín- és stílustanácsadást, és ezt szeretném jobban népszerűsíteni a jövőben. Azt látom ezeken az alkalmakon, hogy hatalmas szükség van a nők önbizalmának az építésére, és egy-egy ilyen csapatépítő foglalkozás remek lehetőség erre.

Mit gondolsz mi kell egy sikeres karrierváltáshoz?

Alapvető tényező, hogy a karrierváltó bízzon és higgyen magában. A mai világban az is fontos, hogy tudatosan készüljünk a váltásra, akár anyagi, akár önismereti vonatkozásban. Valamint azt gondolom, hogy a social media jelenlét ma már elkerülhetetlenné vált. Dolgozni kell azon, hogy az ember legyőzze a félelmeit ennek kapcsán.

Mit üzennél azoknak, akikben megfogalmazódott a váltás, de a kételyeik még visszatartják őket?

Keressenek egy támogató közeget, akikkel megoszthatják a gondolataikat. Szerencsés esetben ez az ember párja vagy családja. Itt tenném hozzá, hogy nagyon sok szakember van a piacon, akiktől lehet támogatást kapni az induláshoz, és nem szégyen segítséget kérni. Elképzelhető, hogy egy ilyen beszélgetés feloldja a félelmeket, vagy ad egy újfajta nézőpontot, vagy éppen meghozza a szükséges löketet. Én azt látom a környezetemben, hogy akik váltás előtt voltak, és szakemberhez fordultak, azok mindig sikeresen véghez vitték a kezdő lépést.


Nagyon köszönöm Nellynek, hogy interjúalanyom volt, és megosztotta a történetét velünk. Remélem sok nő tud motivációt meríteni belőle a változás elindításához.

 

 Nelly munkásságát itt tudjátok követni: 

webshop: www.stellanelly.hu

Facebook-oldal: https://www.facebook.com/stellaruha

Tiktok: @stellanelly.hu

Instagram: https://www.instagram.com/stellanelly.hu/

stella_blog_foto.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://benohelgacoach.blog.hu/api/trackback/id/tr6018405409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása